Имя пользователя:

Пароль:

{ LOG_ME_IN_SHORT }

Форум о веломобилях и лигерадах

Изготовление велотехники своими руками



Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 81 ]  На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5  След.
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#21  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Вт авг 03 2010 07:54 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
hof писал(а):
статьи все-таки можешь править?


Да, могу. Я просто тогда не залогинился :) . Так что Квест это почти точная копия Cyclodyne образца 1979 г, лишь слегка облагороженная передней подвеской и 20" колесами + несколько оптимизированная аэродинамика.

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#22  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Чт мар 24 2011 21:12 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
Pedicar, antidrunk device revealed

"Early this year Environmental Tran-Sport Corp., Windsor, Conn., plans to introduce its pedal-driven Pedicar as a shortdistance, recreational-utility vehicle."

http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/cen-v051n004.p048


K. M. REESE
Chem. Eng. News, 1973, 51 (4), p 48
DOI: 10.1021/cen-v051n004.p048
Publication Date: January 1973

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#23  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Пт мар 25 2011 03:19 
Не в сети
Интересующийся

Зарегистрирован: Вс ноя 28 2010 01:46
Сообщения: 5
Благодарил (а): 1 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
Видео педикара, не знаю то ли которое платное но дает представление о этом чуде инженерной мысли...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zvh44wzhw9c[/youtube]


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#24  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Пн мар 28 2011 05:18 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
Обновление! :)

Кузовной веломобиль ME-1. Канада. Оттава. 1973 г
Веломобиль разработан и построен студентами старших курсов Университета Оттава в 1973 г (в разгар мирового топливного кризиса).
Кузов: закрытый, стеклопластиковый
Рама: алюминий
Количество колес: 3 (дельта трайк)
Привод: линейный.

CanadianVelomobileLinearDrive.png

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!



За это сообщение автора bandanschik поблагодарил: Sofabike (Ср мар 30 2011 23:43)
Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#25  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Сб апр 02 2011 06:59 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
Клуб владельцев веломобилей PPV:
http://www.bikelist.org/seawheels/NicksBikes/PPV/PPVOwners.htm#Current_PPV_Owners

ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

Добавлено через 16 минут 26 секунд:
Свежее обьявление продажи веломобиля PPV. Канада. Цена: 900 дол.
http://toronto.kijiji.ca/c-ViewAdLargeImage?AdId=264940981

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Добавлено через 5 минут 44 секунды:
Еще один PPV на продажу (за 500 дол): http://houston.ebayclassifieds.com/bicycles/porter/vintage-ppv-people-powered-vehicle-3-speed-tricycle/?ad=9230537

Изображение
Изображение
Изображение

Добавлено через 12 минут 52 секунды:
И еще один (за 950 дол)!
http://odessa-florida.olx.com/vintage-three-wheeler-ppv-iid-4854866

Изображение

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#26  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Сб апр 02 2011 23:18 
Не в сети
Активно интересующийся
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб авг 15 2009 23:46
Сообщения: 2507
Откуда: харьков
Благодарил (а): 36 раз.
Поблагодарили: 88 раз.
Моя велотехника: два длиннобазых лигерада.\черный и красный\-- 2006 и 2007год.второй назвал\в шутку\--раздолбайком.в 2007 сделал трайк.в 2009 еще три. называю по цвету---синий красный .серебристый и зелененький.
здорово напоминает аквапед--такие же педали и пластиковый корпус....

_________________
Мой личный сайт (новый) - http://velomobily.at.ua/
Мой Канал на Ютуб - https://www.youtube.com/channel/UC4opyB ... ysH1I5pD2Q


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#27  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Вс апр 03 2011 08:24 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
Добавлен список использованых источников :dance:

Добавлено через 9 часов 54 минуты 44 секунды:
Еще одно (платное) видео про Педикар:
ABC News, 29/08/1973

http://www.footage.net/SearchResults.aspx

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#28  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Сб фев 25 2012 11:54 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
Senator Alan Cranston (D-Calif) pedals a Pedicar to the Capitol and back to his office. 1973
Сенатор Алан Кренстон во время поездки на Педикаре от Капитолия до своего офиса. 1973 год

http://www.ebay.com/itm/1973-Press-Photo-Sen-Alan-Cranston-D-Calif-/260937713990

1098836.jpg


Изображение

Добавлено через 1 минуту 5 секунд:
http://lefthandedcyclist.blogspot.com/2012/01/rx-for-healthy-commute.html

Изображение

Добавлено через 8 часов 19 секунд:
http://lefthandedcyclist.blogspot.com/2012/01/rx-for-healthy-commute.html

Изображение

pedicar 2.jpg

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#29  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Вс фев 26 2012 04:16 
Не в сети
Активно интересующийся

Зарегистрирован: Чт авг 02 2007 00:43
Сообщения: 1276
Откуда: Украина, г. Николаев
Благодарил (а): 142 раз.
Поблагодарили: 246 раз.
Моя велотехника: Стеклопластиковый лигерад,
Дельта-трайк по схеме Zockra,
Дельта-трайк 1+1
Хайрейсер 20/26
Минитрайк 20/20
Простой трайк 20/20
Имя: Евгений
Похоже, в первой половине столетия предпочитают четырехколесный транспорт, во второй половине столетия - трехколески... А в Европе в это время в транспорте на одно колесо меньше. Европейская расчетливость и широкая американская натура!

_________________
Самая тяжкая обязанность - думать.
Стеклопластиковый лигерад
Дельта-трайк по схеме Zockra
Дельта-трайк 1+1
Простой трайк 20/20


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#30  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Чт авг 02 2012 10:38 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
PPV (People Powered Vehicle)

ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#31  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Чт окт 11 2012 08:50 
Не в сети
Активно интересующийся
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вс авг 12 2012 11:13
Сообщения: 1267
Откуда: Владивосток
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 165 раз.
Моя велотехника: Пока ничего не построил
bandanschik писал(а):
Статья основательно дополнена детальными ТТХ Педикара, моими размышлениями, новыми интересными данными, рекламным буклетом Педикара и фотографией поездки американского сенатора на этом веломобиле


На е-бее продается фотография сенатора Кренстона в этом веломобиле на фоне Капитолия. Т.е. полный кадр, без обрезания до контуров веломобиля

BS PHOTO bmk-597 Automobile Pedicar

Добавлено через 1 час 34 минуты 3 секунды:
статья о педикаре из американского журнала

Mechanical engineering - 1973

Power to the Pedal

This spring a new kind of car made its debut in automobile showrooms. It costs far less than the cheapest of Detroit's products, uses no gas, oil, or other fuel, and contributes nothing to the air pollution problem. The vehicle, say its makers, the Environmental Tran-Sport Corporation, Windsor, Conn., will make an ideal "second car" for a family, meeting the need for low cost transportation in suburban living. Commuting and neighborhood shopping are seen as two of its major functions.

George Neilson, writing in a recent issue of Du Pont Magazine provides this capsule description: "Sitting on four wire-spoked, rubber-tired wheels, the 'Pedicar' mounted on a corrosion-resistant, aluminum-alloy body, is 51 in. high, 39 in. wide, 82 in. long, and weighs 125 lb.
Inside is an adjustable bucket seat, complete with safety belt; behind it, eight cu ft of cargo space. On the driver's right- hand side, there is a lever for the selection of any of five forward speeds, reverse, or neutral. Directly in front of the driver is a steering wheel that is also adjustable. On the floorboard, centered, is a pedal to activate the disc brakes. It is flanked by two large pedals, with cups into which the driver's heels fit. These pedals can be activated as a pair where doubling the power is desirable, as in start-up; individually, if one leg is incapacitated; or alternately, which is the least tiring, most efficient method.

"In addition to its four wheels and its protective enclosure, the "Pedicar" differs from a bicycle in the way pedal power is converted into forward movement. The essential difference is a drive system which Robert Bundschuh, inventor of the Pedicar, calls "Linear-Torq." It makes more efficient use of the driving power delivered through the pedals. "A bicycle operates on a rotational crank principle," explains Bundschuh, an engineer with an extensive background in aviation. "Visualize a foot on a bicycle pedal making a circle every time it presses down. The maximum driving force is realized only when the pedal is in a 90 degree position. Therefore, only about 63 percent of the power applied to the pedals is actually translated into moving the bicycle ahead. Our patented drive system delivers 97 percent efficiency. The driving force is constant whatever the position of the pedal may be."

In the Pedicar, the two side windows of "Abcite," an abrasion resistant sheeting made by DuPont, slide out of the way for ventilation. The back window is hinged to provide additional ventilation and to increase cargo-carrying capacity. For even more air and sunlight, a "sun-roof" is optional equipment. Other options include directional signals, sun visor, radio, ash tray, and spare tire equipment. Such features, Bundschuh believes, will help to make the Pedicar seem less "pedi" and more "car." "We envision a lot of suburban homemakers using Pedicars to do their neighborhood shopping," he says. "The car can hold three or four large bags of groceries with ease. It can also accommodate a preschool child directly behind the driver."

Commuters also comprise a potentially large market for the pedal-operated vehicles. A commuter who generally gets too little daily exercise can now do so on his way to the station.

According to DuPont Magazine, commissioners of motor vehicles in all states have, without exception, told the company the laws that apply to bicycles will apply to Pedicars.
That means you don't have to have a license to operate one on public roads. Of course, turnpikes, parkways, and expressways are out and one should use common sense in operating them in high traffic, highspeed areas.

With its five-gear system, the Pedicar can attain speeds of 15 to 20 mil per hr, and can climb grades of at least 30 percent without undue effort. Although currently a solo vehicle — except for a tiny tot in the rear — Environmental Tran-Sport expects to market a model that can be occupied and operated by two people within a year or two. Future plans may also include modifications in design to adapt the drive system to kindred vehicles: make and market golf carts, pedal-powered-and-propeller-driven boats, snow vehicles and amphibious vehicles. "

“We're not ready to challenge Detroit, or to predict that the foot will replace the accelerator," Bundschuh says with a grin, "but we sort of expect some automotive tycoons will be pedalling our Pedicars.
And we're pretty sure that in some of those acre-spanning plants, Pedicars will be favored for in-plant transportation.
The plastic body is like a hard hat that covers the operator all over.“


Pedicar. View of the car that might — just might — send waves, if not of fear, then surely of thought, through Detroit. Its manufacturer says car can hold "three or four large bags of groceries with ease. It can also accommodate a preschool child directly behind the driver."



За это сообщение автора Stoyan поблагодарил: bandanschik (Чт окт 11 2012 17:08)
Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#32  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Чт окт 11 2012 17:27 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
17 сентября 2012 года на Ebay за 1050 дол был продан Педикар! Всего их было выпущено 20 штук.

http://www.ebay.com/itm/Unique-1973-Pedicar-Human-Powered-Vehicle-or-People-Powered-Vehicle-/150902661387?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item23227fe10b&nma=true&si=vdApHA2VarnTjiPyLrPXXI5%2BnME%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557


Description:

With great reluctance I have decided to sell my beloved 1973 Pedicar.

Here is some of what I know about Pedicar history: (This info is some of what I have found on-line in an excellent article in the Recumbent Journal by Chris Malloy)

In the 1970’s an American visionary set out to build a convenient alternative to the automobile.

Robert Bundschuh developed and built the Pedicar, an enclosed human powered vehicle, before HPV’s were cool. Bob was working for an aircraft manufacturer
when he had the idea for a small, pedaled car to get people around the vast industrial area. As the idea took shape the vision expanded to include routine suburban life and the errands people run every day. After the gas lines of the 1970’s oil embargo it seemed like an idea whose time had come.

But it did not come easily. Bob passed years spending every spare moment in the basement building many different versions, developing the drive
system and designing a body to put it all in. The final design had four 20” wheels, an upright posture for the rider which allowed him to see and be seen.

With a product in hand he went to work raising capital to build a factory in Windsor, CT. He traveled around the country and as far as Japan.
Eventually
he had enough money to build the factory and begin limited production, about 20 yellow Pedicars. Then the funding dried up, gasoline became plentiful again and the endeavor collapsed. Robert Bundschuh died in 2003.

If you do a Google search on Pedicar you can find more information, and a really cool commercial that was produced introducing the Pedicar from 1973.
I also have an original sales brochure to go with the Pedicar.

My brother and I picked-up this Pedicar at an auction in the late 1970’s, I believe in Toledo Ohio.

It has had the original linear gear drive replaced with a sprocket (Bicycle chain drive), it is ready for you to apply whatever type of bicycle derailleur / gear-set you like.

I have replaced the 2 side windows with new Plexiglas and have had the body painted with appropriate yellow automotive paint. I have also had all new barring installed in each wheel. The wheels have been powder coated in black and have new yellow tires.

You will need to apply cables for the rear drum break, and the speedo. Both of which are standard bicycle equipment. You will also need to hook-up the steering as a cotter pin has sheared off of the aluminum steering column tube.

This Pedicar is not perfect but it is a really great piece of history.
I had it at a local classic car show a couple of weeks ago and was amazed at the number of people that were just enthralled with it. Especially kids!
I was busy all day answering questions!

She needs a new home with someone who can really appreciate the significance of this great piece of transportation, alternative transportation, cyclist history. When I look at this Pedicar It amazes me just how far we have come in 40 years with recumbent and velomobile technologies. It also has me wondering about the future of alternative transportation devices... can you even imagine what we might be driving / riding in 40 years!!!

Please email me with any of your questions.

Thank you.

Specifications:

• Year of Manufacture: 1973 (Windsor, CT.)
• Production: 20
• Transmission: Chain drive / sprocket
• Brakes: Rear drum
• Wheelbase: 57”
• Track: 33” (20” tires)
• Weight: 125 lbs. (approximate)
• Body: Fiberglass
• Chassis: Aircraft Aluminum
• Top speed: 20-25 mph (estimated)
• Headlight
• Turn signals (Battery powered)
• Sun roof
• Locking door (I've never had the key)
• Speedometer
• Adjustable seat and steering wheel
• Re-moveable front and rear windows

Feel free to email me with your best offer! You may be suprised!

The Pedicar will fit easly into the back of a pick-up truck



Перевожу основные моменты: Этот Педикар был выпущен в 1973 году. Был куплен на аукционе в конце 1970-х в штате Огайо. Оригинальный привод заменен на обычный цепной.

Веломобиль не оригинальный: заменен привод, пластик окнах, шины, подшипники, кузов был перекрашен.

Роберт Бундшух, создатель Педикара, умер в 2003 году.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG

5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG


Добавлено через 14 минут 43 секунды:
Меня смущает форма кузова и интерьер веломобиля. Мне почему то кажется, что продавец с Ebay врет и это все таки современная реплика, а не оригинальный Педикар. Или существовало несколько разных модификаций Педикара??

Pedicar_alan Cranston.jpg
pedicar 2.jpg
1.JPG

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#33  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Пт окт 12 2012 05:21 
Не в сети
Активно интересующийся
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вс авг 12 2012 11:13
Сообщения: 1267
Откуда: Владивосток
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 165 раз.
Моя велотехника: Пока ничего не построил
bandanschik писал(а):
17 сентября 2012 года на Ebay за 1050 дол был продан Педикар! Всего их было выпущено 20 штук.



Изображение

Круто! А я почему-то не пошел посмотреть по картинке, что там за зелёный Педикар такой... А там мало того с фотами да еще статья. Жаль без скана брошюры, - для полного счастия.

Вряд ли продавец врёт, хотя конечно полностью исключать таковую возможность нельзя. Вполне обычное дело - отличия между прототипом и серией. Странно только что из 20 выпущенных лишь один засветился только сейчас - но он мог и быть проданным чуть ли не в единственном экземпляре. Насколько многообещающим был проект АПТЕРА... и на ю-тубе можно поглядеть как уничтожают построенное.

Удивительно что вы ничего не написали о HumanCar. Проект уже закрыт и сайт тоже.

несколько статей касательно Педикара из американских специализированных изданий.
EARTH CAR: One vehicle that will have no problems meeting Federal emission standards is the Pedicar, a pedal-powered four-wheeler invented by Robert Bundschuh, a former helicopter engineer of Windsor, Conn. The Pedicar, which will be manufactured by Bundschuh's Environmental Tran-Sport Corp. next January and will sell for $550, can hit speeds of 12 to 15 miles per hour and climb grades a: steep as 20 per cent. The car has a plastic body and windows by the Du Pont Co.
Newsweek, December 4, 1972


Metal progress - 1973
PLASTICS
ASTM Sets Standards for Reinforced Pipe

A 24% per year increase in the use of fiber-glass-reinforced plastic pipe through 1977 is expected now that ASTM has published standards for the product, states J. S. Hearons, vice president, Owens-Corning Fiberglas Corp., Toledo, Ohio.

Major applications include water and waste distribution, oil and gas handling, irrigation, chemical and industrial piping.

Standards — The ASTM system categorizes pipe according to type, grade, and class. Specifications cover filament-wound, machinemade, and cen- trifugally cast thermosetting pipe. Specifications also set up standards for workmanship, dimensions, tolerances, performance, and methods of testing. In addition, each piece of pipe will be marked at least once every 15 ft with information giving size, ASTM category, type designation, and manufacturer's name or trademark.

Background — Standards were compiled when members of the plastic pipe subcommittee of ASTM concluded there were sufficient FRP applications to merit such action.
The three specifications are set forth in ASTM's annual book of standards under Designations D 2996-71, D 2997-71, and D 2310-71.

APPLICATION
Handle Must Withstand Range of Temperatures
The plastic handle and body for a combination plane and file is subjected to temperatures ranging from —30 to +180 F. A tension spring in the handle exerts about 10 lb of pressure on the blade. To make the tool function properly, it is necessary for the handle and body to retain a convex shape. Stanley Tools ultimately chose Du Pont's Minion 10B-40 for the application.

""The contoured body and handle were originally designed in ABS," reports Stanley Tools, "but that material did not retain shape at desired temperatures and lacked the weight needed for a quality feel. The ABS body bent badly out of shape; and to get performance, we had to go to a material with much higher strength at elevated temperatures."

Panels made of sheet lead and acoustical polyurethane foam being used as enclosures for machinery can reduce sound levels by as much as 50 db, reports Maher Engineering, Des Plaines, III., a supplier of sound control systems. Two lead sheets are sandwiched in acoustical form. These IV2 in. thick panels are contained by an extruded aluminum frame. The exterior face is a flat aluminum sheet. Enclosures can be custom built for machinery of any size or configuration.
Do-it-yourselfers can obtain panels in 2 by 4, 2 by 8, and 4 by 4 ft sizes. The foam is self-healing. If holes are drilled in a panel for electrical conduit, the foam encircles the cable and tends to seal openings through which sound could travel.
The panels meet UL-94 regulations for fire re- tardancy, says Lead Industries Assn. Inc. In addition, the foam does not delaminate from the lead.

ABS plays a major role in a pedal-powered car for recreation or short-distance transportation. The developer, Environmental Tran-Sport Corp.. Windsor, Conn., chose ABS for the body, interior rear deck, and door. The components are vacuum-formed in international safety yellow. The chassis and other components are aluminum.
Known as a pollution-free vehicle, the Pedicar is 82 in. long by 39 in. wide by 51 in. high. It weighs 125 lb. A special linear torque system features a five-speed syncromesh transmission. Top speed is 15 mph. It's said that grades of 30° can be climbed "with no more effort than that required for bicycling or walking." An adult up to 6 ft 4 in. tall can fit into the vehicle. A jump seat will accommodate a preschool child. When the hatch-back window is open, the car has an 8 cu ft cargo storage area. Optional items include a speedometer, sun roof, horn, directional signals, and sun visors. The list price is $550. Auto dealers, bicycle retail stores, and the company's outlets will sell it.



Machine design - 1973

NEWS TRENDS
Car Can Be Pedaled At 15 mph

Can you imagine driving an engine-less car? One that's powered solely by pedaling? That's the pollution-free Pedicar, which will be introduced to the market in early '73 by its developer, Environmental Tran-Sport Corp., Windsor, Conn., a recently organized company.

The short-distance vehicle is said to be capable of attaining speeds up to 15 mph over city streets or country roads in any season of the year, climbing grades of 30% with no more effort than that required for bicycling or walking. It was created by Robert L. Bundshuh, former aircraft engineer who developed the novel vehicle over the past 10 years.

The Pedicar utilizes a special "linear torque" drive system with a five-speed syncromesh transmission that transmits power generated from pumping by the operator equally to the rear wheels, providing positive, no- slip traction. The system is claimed to be 50% more efficient than the most advanced cyclingtype drive currently available. Two foot pedals can be operated singly, simultaneously, or alternately.
The steering wheel is of the collapsible, airplane type.

The car, which accommodates one adult (up to 6 ft 4 in. tall) and provides a jump seat for a preschool child, has a 58-in. wheelbase and weighs 125 lb. It's 82 in. long, 39 in. wide and 51 in. high. The two rear bicycle spoke-type wheels are equipped with fully synchronized, disc brakes operated by a foot pedal in the cockpit.

Body, interior rear deck and door are made of plastic. They are vacuum-formed in "international safety yellow" of a durable, tough, impact-resistant engineering thermoplastic — Cycolac brand ABS — supplied by Marbon Div., Borg-Warner Corp.
Chassis and other components are corrosion-resistant aluminum alloy.

Standard equipment includes headlight; windshield wiper; seat belt; belt; parking brake; collapsible, quick-adjust steering column; rear-view mirror; fully adjustable, foam-padded seat with anti- whiplash back; and door and hatch-back locks.
Optional items available are speedometer, sun roof, horn, directional signals, and sun visor.

The manufacturer foresees many uses by young and old alike for the car. Among them are suburban shopping, running errands, college campus travel, local job commuting, resort hotel travel, interplant transportation, urban-suburban deliveries, and just plain recreational exercise and fun — all without contributing to pollution, Bundshuh says.

The car, to be priced at $550, will be sold through automotive dealers, qualified bicycle retail stores and exclusive ETC outlets. Forty-five states already have indicated to the company that no special registration or licensing will be required to use the car on public thoroughfares except for turnpikes and expressways.


Последний раз редактировалось Stoyan Сб окт 13 2012 15:59, всего редактировалось 1 раз.


За это сообщение автора Stoyan поблагодарил: bandanschik (Пт окт 12 2012 16:55)
Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#34  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Пт окт 12 2012 17:03 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
Спасибо за дополнение! Думаю, что именно Педикар является лучшим веломобилем для города. Уверен, что его современная интерпретация могла б быть успешно коммерцианализирована, если установить гибридный вело-электрически привод типа BionX.

http://www.bionxinternational.com/bionx-international-north-america/products/bike-retrofit-systems/premium-series/

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#35  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Пт окт 12 2012 17:56 
Не в сети
Активно интересующийся
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вс авг 12 2012 11:13
Сообщения: 1267
Откуда: Владивосток
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 165 раз.
Моя велотехника: Пока ничего не построил
bandanschik писал(а):
Спасибо за дополнение! Думаю, что именно Педикар является лучшим веломобилем для города. Уверен, что его современная интерпретация могла б быть успешно коммерцианализирована, если установить гибридный вело-электрически привод типа BionX.

Пожалуй пока лучший. BionX хорош для города а для путешествий на веломобиле типа "педикара" больше подходит привод АEROBICLE GRANDEE

Тут пишут что товарный знак "педикар" была зарегистрирован 31 декабря 1969 года
PEDICAR Logo - Environmental Tran-Sport Corporation Logos
On , a U.S. federal trademark registration was filed for PEDICAR. This trademark is owned by Environmental Tran-Sport Corporation, Windsor ,. The USPTO has given the PEDICAR trademark serial number of 81027627.
Information: You are viewing the PEDICAR logo. The name PEDICAR is registered as a TradeMark Application by the company Environmental Tran-Sport Corporation. This company is located on: Windsor ,.
PEDICAR sells goods and services of NOT AVAILABLE. This logo and TradeMark Application was filed on December 31, 1969 and was first used on December 31, 1969.


Газетная заметка о педикаре. Отсюда
Там и фото есть в большом размере из заметки.

Кстати, bandanschik, упомянутая вами статья на трех страницах "Now It's Pedal Power to Fight Pollution!"предлагаемая к продаже опубликована в журнале Mechanix Illustrated - February 1973
На модернмеханиксе этого номера нет к сожалению, но может быть появится. Может быть для этого достаточно попросить владельца сайта, тем более что сам номер продается в сети. :)

Изображение


Вложения:
1010023.jpg

За это сообщение автора Stoyan поблагодарил: bandanschik (Пт окт 12 2012 19:24)
Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#36  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Сб окт 13 2012 18:27 
Не в сети
Великий теоретик
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб окт 31 2009 06:45
Сообщения: 2056
Откуда: Торонто
Благодарил (а): 224 раз.
Поблагодарили: 213 раз.
Моя велотехника: Написал и опубликовал на сайте цикл статей про историю альтернативной велотехники.
Имя: Алексей
Статья про Педикар в recumbentjournal.com за 4 августа 2012 года:
http://www.recumbentjournal.com/views/columns/item/552-looking-back-at-the-pedicar.html

_________________
Титаник построили профессионалы. Ноев ковчег-любители!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#37  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Сб окт 13 2012 19:20 
Не в сети
Активно интересующийся
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вс авг 12 2012 11:13
Сообщения: 1267
Откуда: Владивосток
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 165 раз.
Моя велотехника: Пока ничего не построил
Проспект с е-бея. В августе ушел с торгов за $3.35.
продавец увы оборотную сторону не додумался сканернуть

Цитата:
Introducing the PEDICAR brochure, 1973; adult pedal car
Cost savings are available on shipping and handling when a bidder wins multiple items.
Acceptable condition. 1973. Printed in USA.
This single sheet, 2- panel brochure outlines the features of the Pedicar, an adult pedal car.
Contents include:
Front panel, shown in scan: “Introducing the Pedicar, Exciting new all-weather, all-season GO with PEDAL POWER”, 8.5 inches by 11 inches
Back panel: Pedicar narrative and specs


Вложения:
Introducing the PEDICAR brochure, 1973.adult pedal car.JPG

За это сообщение автора Stoyan поблагодарил: bandanschik (Вс окт 14 2012 00:52)
Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#38  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Сб окт 13 2012 19:49 
Не в сети
Активно интересующийся

Зарегистрирован: Чт авг 02 2007 00:43
Сообщения: 1276
Откуда: Украина, г. Николаев
Благодарил (а): 142 раз.
Поблагодарили: 246 раз.
Моя велотехника: Стеклопластиковый лигерад,
Дельта-трайк по схеме Zockra,
Дельта-трайк 1+1
Хайрейсер 20/26
Минитрайк 20/20
Простой трайк 20/20
Имя: Евгений
bandanschik писал(а):
Веломобиль не оригинальный

Изображение Изображение
Желтый - это реплика. Видно, что капот у желтого более крутой, поскольку ногам при педалировании требуется больший объем пространства. Верхняя и нижняя части кузова иначе завальцованы (соединены). Другая светотехника. Заднее стекло более вертикально, поскольку из-за традиционного велопривода ноги уже не проходят между арками передних колес и сиденье сдвинуто назад. Арки передних колес более выражены. Другая форма и расположение окон. Другое сиденье (цельноформованное). У оригинала был продольный металлический короб, служащий аналогом рамы хребтового типа. У желтого этот короб и не планировался.
Изображение

_________________
Самая тяжкая обязанность - думать.
Стеклопластиковый лигерад
Дельта-трайк по схеме Zockra
Дельта-трайк 1+1
Простой трайк 20/20


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#39  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Сб окт 13 2012 20:33 
Не в сети
Активно интересующийся
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вс авг 12 2012 11:13
Сообщения: 1267
Откуда: Владивосток
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 165 раз.
Моя велотехника: Пока ничего не построил
Евгений писал(а):
Желтый - это реплика. Видно, что капот у желтого более крутой, поскольку ногам при педалировании требуется больший объем пространства. Верхняя и нижняя части кузова иначе завальцованы (соединены). Другая светотехника. Заднее стекло более вертикально, поскольку из-за традиционного велопривода ноги уже не проходят между арками передних колес и сиденье сдвинуто назад. Арки передних колес более выражены. Другая форма и расположение окон. Другое сиденье (цельноформованное). У оригинала был продольный металлический короб, служащий аналогом рамы хребтового типа. У желтого этот короб и не планировался.

То что вы видите отличия это замечательно. Но это никоим образом не доказывает что это реплика.
Изготовитель реплики был столь криворуким, что не смог добиться внешней схожести несмотря на наличие материалов рекламного характера что имеются на фотографиях?
Обычная история - расхождения между прототипом и серией. Нужны фотографии тех лет, а их крайне мало и только "прототипа"(условно).

я могу привести цитату из книжки 1975 года:
The US Pedicar Corporation now markets pedal cars that are driven by two people side-by-side.
The streamlined, weatherproof Pedicars can reach 35 m.p.h. and presumably could incorporate auxiliary fly wheel assistance and possibly solar heating.


Что из этой цитаты следует?
1. - фирма начала производство широких 2-хместных Педикаров,
2. - Автор путает его с PPV,
3. - Автор пишет это про типовой Педикар выдавая желаемое за действительное...
Ни доказать ни опровергнуть варианты выводимые из цитаты нельзя, но можно спорить отстаивая ту версию что понравилась.



За это сообщение автора Stoyan поблагодарил: bandanschik (Вс окт 14 2012 00:53)
Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Американский подход к разработке веломобиля
Номер сообщения:#40  Непрочитанное сообщениеДобавлено: Сб окт 13 2012 23:17 
Не в сети
Ветеран словесных баталий

Зарегистрирован: Чт июл 20 2006 12:30
Сообщения: 4823
Откуда: Моск. обл.
Благодарил (а): 192 раз.
Поблагодарили: 869 раз.
Имя: Дмитрий
Евгений писал(а):
У оригинала был продольный металлический короб, служащий аналогом рамы хребтового типа.
Не аналог, у него была нормальная рама. Справа вверху, качество конечно так себе, но что-то разглядеть можно.
ped.jpg

И на крыше у настоящего Педикара не было такого колпака, который сегодня ставят на туалетные кабинки.
Stoyan писал(а):
То что вы видите отличия это замечательно. Но это никоим образом не доказывает что это реплика.
Скорее мы не видим сходства. Оно отличается от оригинала во всем, кроме названия.
Stoyan писал(а):
Изготовитель реплики был столь криворуким, что не смог добиться внешней схожести несмотря на наличие материалов рекламного характера что имеются на фотографиях? Обычная история - расхождения между прототипом и серией.
Криворуких изготовителей гораздо больше, чем пряморуких. То, что там стоят разные педали от разных велосипедов - это доказывает серийность данного образца или криворукость изготовителя? Исчезнувшие стеклоочиститель и зеркало заднего вида - тоже признаки серийного выпуска? Жесткое "анатомическое" сидение - такие кто-нибудь видел в 1973 году?
Но это конечно никоим образом ничего не доказывает :D . И отсутствие фото-видео материалов об этих 20-ти серийных машинах - тоже ничего не доказывает, подумаешь, один прототип везде засветился, а еще 20 - нигде, как будто их и не было вовсе. А может их действительно не было?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 81 ]  На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5  След.


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB
[ Time : 0.140s | 25 Queries | GZIP : On ]